Pages

Wednesday, June 29, 2011

Suatu permulaan dalam noktah kehidupan




Bismillahhirrahmanirrahim...

Alhamdulillah...segala puji dan syukur dipanjatkan kepada sang pencipta, Rabbul izzati,tuhan yang maha pemurah,pemilik setiap kejadian.

Dengan limpah kurniaMu,aku masih di sini,setelah melalui suatu fatrah yang ku anggap paling mencabar sepanjang hidupku,ujian bagi hamba rijalMu yang mengaku beriman,aku kini lulus,dan aku masih mampu untuk mengucapkan syukur padaMu...Alhamdulillah syukur.

Ya Allah,Janganlah Engkau ragut nyawaku tatkala aku masih di ambang kelalaian, Thabatkanlah aku dalam perjuangan membela agamaMu yang telah Engkau tetapkan,sepertimana yang telah diwakafkan diri ini sebagai mujahid dakwah, dan Jauhkanlah aku dari godaan syaitan durjana yang sentiasa mencari jalan untuk menyesatkanku dari jalan ini,jalan yang diimpikan oleh para mujahid dakwah di seluruh dunia.

Ya Allah, Lapangkanlah dadaku untuk menerima segala yang berlaku,semoga ia menjadi titik permulaan kehidupanku dan insan itu...semoga peristiwa ini menjadi muhasabah sejauh mana tingkatan iman kami...Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik bagiku.

Ya Allah, Aku memohon padamu,memohon dengan sangat-sangat ya Allah, kerana Engkaulah sumber kekuatanku di saat aku memerlukan ya Allah,tiadalah daya diri ini untuk meneruskan kehidupan andai tiada cintaMu padaku, dan sesungguhnya hambaMu yang leka dengan cinta dunia ini telah terlalu banyak berdosa padaMu, Ampunkanlah dosaku dan titipkanlah kebahagiaan dalam jihadku ini, di akhirnya nanti, yang aku dambakan hanyalah syurgaMu...Ameen ya Rabbal alamin...

No comments: